AMD ATI HD 4770 แบบเต็มๆ
Share | Tweet |
โย้ว สวัสดีกันอีกแล้วครับผม อิอิ แว๊ปเข้าตามา อ้าว VGA ของทาง AMD ATI ออกตัวใหม่มานี้น่าไม่ได้ซะแล้วเดียวเพื่อนๆ พี่ๆ น้องๆสมาชิกไม่ได้ชมว่าความแรง ของ AMD ATI 4770 จะแรงได้ขนาดใหน กระนั้นอย่าช้าอยู่เลย กลับบ้านเหอะ ไปเดินแรดอยู่พันทิพตั้ง 2 วันงานการไม่ยอมทำ อิอิ (อันนี้ว่าตัวเองครับ อิอิ) มานั้งเทสให้สมาชิกชมกันดีกว่า ไปกันเลยครับ
สำหรับตัวการ์ดที่ได้มาไม่มีของค่ายใหนครับเพราะ ได้มาจากทาง AMD โดยตรง อิอิ เป็นการ์ดตัวทดสอบนั้นเองแดงได้ใจใช่ปล่าวครับ ต้องขอบอกก่อนว่าที่ได้มาเป็นแค่การ์ดอย่างเดียว เพียวๆไม่มีอย่างอื่นปน โซดา+น้ำแข็งไม่ต้องเพื่อนโป้งผมขอร้อง อิอิ
มุมมองด้านหลัง เสียดายนะนึกว่าจะมีพอร์ด HDMI แต่ไม่สนครับ เพราะว่าผมชอบสีแดง อิอิ
ถึงแม้จะจัดอยู่ในการ์ดระดับกลาง กึงสูงแต่ยังงัยต้องการไฟที่มาเพิ่มอยู่ดี ก็ของมันแรงเน้อ
พัดลมตัวเดียวเป่าการ์ดทั้งใบ ไหวเหรอพี่ อิอิ เดียวตามไปดูกัน
ด้านหลังโล่งเลยครับ อิอิ แต่การจับหรือการสัมผัสแบบรุนแรงระวังนิดนึงนะครับ อุปกรณ์ชิ้นเล็กๆอาจติดมือมาได้
ดูเปกกันดีกว่า คงไม่ต้องแปลนะครับ ตรงตัวเปะ อิอิ
ATI Radeon™ HD 4770 - GPU Specifications
- 826 million transistors on 40nm fabrication process
- PCI Express® 2.0 x16 bus interface
- 128-bit GDDR5 memory interface
- Microsoft® DirectX® 10.1 support
- Shader Model 4.1
- 32-bit floating point texture filtering
- Indexed cube map arrays
- Independent blend modes per render target
- Pixel coverage sample masking
- Read/write multi-sample surfaces with shaders
- Gather4 texture fetching
- Unified Superscalar Shader Architecture
- 640 stream processing units
- Dynamic load balancing and resource allocation for vertex, geometry, and pixel shaders
- Common instruction set and texture unit access supported for all types of shaders
- Dedicated branch execution units and texture address processors
- 128-bit floating point precision for all operations
- Command processor for reduced CPU overhead
- Shader instruction and constant caches
- Up to 128 texture fetches per clock cycle
- Up to 128 textures per pixel
- Fully associative multi-level texture cache design
- DXTC and 3Dc+ texture compression
- High resolution texture support (up to 8192 x 8192)
- Fully associative texture Z/stencil cache designs
- Double-sided hierarchical Z/stencil buffer
- Early Z test and Fast Z Clear
- Lossless Z & stencil compression (up to 128:1)
- Lossless color compression (up to 8:1)
- Up to 8 render targets (MRTs) with anti-aliasing
- Accelerated physics processing
- 640 stream processing units
- Dynamic Geometry Acceleration
- High performance vertex cache
- Programmable tessellation unit
- Accelerated geometry shader path for geometry amplification
- Memory read/write cache for improved stream output performance
- Anti-aliasing features
- Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)
- Up to 24x Custom Filter Anti-Aliasing (CFAA) for improved quality
- Adaptive super-sampling and multi-sampling
- Gamma correct
- Super AA (ATI CrossFireX™ configurations only7)
- All anti-aliasing features compatible with HDR rendering
- Texture filtering features
- 2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes (up to 128 taps per pixel)
- 128-bit floating point HDR texture filtering
- sRGB filtering (gamma/degamma)
- Percentage Closer Filtering (PCF)
- Depth & stencil texture (DST) format support
- Shared exponent HDR (RGBE 9:9:9:5) texture format support
- OpenGL 3.0 support
- ATI Avivo™ HD Video and Display Platform1
- Unified Video Decoder 2 (UVD 2) for H.264/AVC, VC-1, and MPEG-2 video formats
- High definition (HD) playback of Blu-ray and HD DVD video2
- Dual stream (HD+SD) playback support
- DirectX Video Acceleration 1.0 & 2.0 support
- Support for BD-Live certified applications
- Hardware DivX and MPEG-1 video decode acceleration
- Accelerated video transcoding & encoding for H.264 and MPEG-2 formats
- ATI Avivo Video Post Processor1
- Color space conversion
- Chroma subsampling format conversion
- Horizontal and vertical scaling
- Gamma correction
- Advanced vector adaptive per-pixel de-interlacing
- De-blocking and noise reduction filtering
- Detail enhancement
- Color vibrance and flesh tone correction
- Inverse telecine (2:2 and 3:2 pull-down correction)
- Bad edit correction
- Enhanced DVD upscaling (SD to HD)9
- Automatic dynamic contrast adjustment
- Two independent display controllers
- Drive two displays simultaneously with independent resolutions, refresh rates, color controls and video overlays for each display
- Full 30-bit display processing
- Programmable piecewise linear gamma correction, color correction, and color space conversion
- Spatial/temporal dithering provides 30-bit color quality on 24-bit and 18-bit displays
- High quality pre- and post-scaling engines, with underscan support for all display outputs
- Content-adaptive de-flicker filtering for interlaced displays
- Fast, glitch-free mode switching
- Hardware cursor
- Two integrated dual-link DVI display outputs
- Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920×1200 (single-link DVI) or 2560×1600 (dual-link DVI)3
- Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content4
- Two integrated 400 MHz 30-bit RAMDACs
- Each supports analog displays connected by VGA at all resolutions up to 2048×15363
- DisplayPort output support
- 24- and 30-bit displays at all resolutions up to 2560×16003
- HDMI output support
- All display resolutions up to 1920×10803
- Integrated HD audio controller with support for stereo and multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS5, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI
- Integrated AMD Xilleon™ HDTV encoder
- Provides high quality analog TV output (component/S-video/composite)
- Supports SDTV and HDTV resolutions
- Underscan and overscan compensation
- Seamless integration of pixel shaders with video in real time
- VGA mode support on all display outputs
- Unified Video Decoder 2 (UVD 2) for H.264/AVC, VC-1, and MPEG-2 video formats
- ATI PowerPlay™ Technology6
- Advanced power management technology for optimal performance and power savings
- Performance-on-Demand
- Constantly monitors GPU activity, dynamically adjusting clocks and voltage based on user scenario
- Clock and memory speed throttling
- Voltage switching
- Dynamic clock gating
- Central thermal management – on-chip sensor monitors GPU temperature and triggers thermal actions as required
- ATI CrossFireX™ Multi-GPU Technology7
- Scale up rendering performance and image quality with two, three, or four GPUs
- Integrated compositing engine
- High performance dual channel bridge interconnect8
เอาละครับในเมื่อเล้าโลมเรียบร้อย จับขึ้นเขียงกันเลยดีกว่า ช้าอยู่ใย
Systems |
|
CPU |
AMD Phenom II 720 (daneb)@3.7G |
MAINBOARD |
Asus M4A79T Deluxe |
MEMORY |
OCZ Flex XLC Senes 1G*2 |
VGA |
AMD ATI HD 4770 |
HDD |
WD 160G |
PSU |
iCute 900W |
CPU COOLER |
HR01 ปล้นเจ๊บ้วยมา (จริงๆเข้าให้มานะ อิอิ) |
ครับด้วยที่อากาศบ้านเราตอนนี้ร้อนมากๆ ป๋าๆ ก็ไม่ยอมจะติดแอร์ให้บอกแค่ว่าอยู่ไม้ได้ไปแช่ในปลักโน้นเลย ผมรับไม่ได้เสียบุคคลิกคนอย่างมาร์คหมด เอาน่าทนเอาหน่อยเดียวฝนก็มาแล้ว อิอิ เลยลาก CPU แบบใช้งานพร้อมเทสแบบหินๆ ไว้ที่ 3.72 ครับบอกตรงๆครับว่าตอนแรกเริ่มเทสที่ 3.9 เลย แต่ 05 เทสไม่ผ่าน อิอิ ติดตรง CPU มันร้อนเกินไปอะครับต้องยอมถอยลงมาเพื่อให้รู้ว่า ทุกอย่างไม่ได้เป็นอะนิจจัง อิอิ ส่วนของการ์ด ATI HD 4770 ไม่รู้จะทำงัยกะเขาดี จะให้ขึ้นเป็นที่แรกแบบห่วยๆ ตามแก็งสมศรีก็คงไม่ไหว แต่ก็เอาสุดความสามารถของการ์ดแล้วกันครับ เนื่องจาก Riva ไม่สามารถ ลากได้ เอา จากไดรว์ ที่โหลดมาแล้วกัน (ATI Tool)Control Center จัดไปจนมิดเกจเลยครับ ที่ 830/850 core/mem ครับว่าแล้วชมผลกันดีกว่า
บรรยากาศขณะทำการทดสอบครับ (ถ่ายรูปดูดีขึ้นนะเนีย อิอิ)
ยัดเยียดอีกรูป อิอิ
Lightsmark 2007
อืมน้อยจัง เง้อ สมควรความเร็วแค่นี้เอง หัวก็มาแค่ 3 ถือว่า แรงแล้น อิอิ
Cinebench9.5
Open Gl ซัดไป 9358 แนะ สุดยอดเลยครับ
Cinebench R10
ว้า คะแนนตก อิอิ เหลือ 8980 เอง อิอิ แต่คะแนนระดับนี้ อีกฝังหนาวๆร้อนๆเลยนะครับเนีย
Aquamark3
ดีนะที่เพื่อนโป้งผมไม่อยู่ อิอิ ระดับนี้ต้องถึง 2 แสนแล้ว เอน่าครับเพราะมันอิงในส่วน CPU ด้วย ต้องเข้าใจ อิอิ
3DMark2001
เง้อ 53K Phenom II ที่ความเร็ว 3.7 + แรม บัส 1600 ทำไปได้ แรงพอตัวเลยนะเนีย
3DMark03
อิอิ นิดเดียวเอง 50K ไม่ไกล
3DMark05
ทำไมไม่แซง 03 ไปเลยเนีย อิอิไม่เข้าใจ ล้อเล่นครับ ตามปกติเลย มันต้องลงมาประมาณ 1/2 ของ 03 อยู่แล้ว อิอิ
3DMark06
ตามมาตรฐานชายไทย ป๋า AP บอกมา ว่าต้องได้ประมาณเนียแหละ อิอิ แรงแล้ว
ดูในส่วนของเกมกันบ้างครับ
Devil May Cry4
เฟรมเรทแรงได้ใจ มากครับ อิอิ
อุณภูมิครับ เนื่องด้วย Riva ไม่สามารถใช้งานได้เลยต้องใช้ Contral Center มาใช้ในการตรวจจับอุณภูมิแทนครับ
Idle
ห้องร้อนตับแตกขนาดนี้ ได้ 45 นี้ก็บุญหัวแล้วครับ อิอิ ที่ความเร็วพัดลม 100% นะครับ
Full Load
พยามจับภาพมาให้ครับ มองแล้วสุดๆไม่เกิร 56 ถือว่าระบายได้ดีอยู่ครับ แจ๋วไปเลย
ส่งท้าย
สำหรับการ์ด AMD ATI HD 4770 ตัวนี้มีดีอยู่หลายจุดเลยทีเดียวครับ คือเป็นการ์ดรุ่นกลางที่สามารถเทียบเคียงกับรุ่นพี่ได้เลยในด้านความแรง เรื่องความร้อนผมจับด้วยมือยังคิดว่าเซ็นเซอร์น่าจะเพี้ยนครับเพราะ ว่าจับแล้วน่าจะร้อนกว่า 56 แน่ๆ แต่ถูกใจที่ลากได้ไกลคงเป็นเพราะ DDR5 ด้วยเป็นแน่ครับ เดียวรอ Riva support ก่อนครับมองแล้วว่าคงลากกันกระจายแน่ๆ ส่วนโปรดักของทางใหนจะผลิตรุ่นนี้ออกมา คงลุ้นกันต่อไปครับว่าค่ายใหนจะทำได้ดีกว่า ส่วนผมขอตัวละครับ ง่วงจัง อิอิ
ลืมไปเลยก่อนนอน มอบก่อนครับสำหรับการ์ดตัวนี้ เอาไป 2เหรียญครับ ด้วยราคาที่พอกับ 4670 คือประมาณ 3000 หน่อยๆ
ขอบคุณ
AMD
Asus
และก็ ท่านน่อมสำหรับแรม อิอิ